چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

در چند مقاله اخیر درباره قدرت ذهن و مقدمات آن عناوینی را بیان کردیم و توانستیم به این نکته پی ببریم که با ذهن و مدیریت فکر خود می توانیم به هر آنچه که می خواهیم برسیم. اما اکنون که ما به صورت تئوری و نظری مواردی از آن را یاد گرفتیم؛ وقت آن رسیده که مطالب را به صورت عملی در زندگی خود به کار ببریم. تا بتوانیم نهایت استفاده را از آن ها بکنیم و زندگی خود را زیر و رو سازیم. در واقع ما با این تمرینات می توانیم کنترل بیشتری بر زندگی خود داشته باشیم. ما یاد می گیریم چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

مقدمه:

اگر اکنون این مطالب را می خوانید و مقالات مرتبط با این عنوان را دنبال می کنید به این دلیل است که باور دارید زندگی می تواند و باید بهتر از این باشد. به همین دلیل اصلا مهم نیست که در حال حاضر زندگی شما تا چه حد خوب است. مهم این است که بهتر از این هم می تواند باشد. تمامی قوانین ذهنی که در مقالات اخیر درباره آن ها بحث کردیم؛ قوانینی بودند همگانی به طوری که همه می توانند از آن به خوبی استفاده کنند و زندگی خود را تغییر دهند.

گام اول- پیدا کردن افکار پشتیبان برای کنترل بر ذهن 

اولین قدم این است که تفکر پشتیبان و الگوهای فکری خود را پیدا کنید؛ با استفاده از تمرین های تجسم خلاق می توانید به خوبی الگوهای ذهنی خود را پیدا کنید. در ادامه چند مثال از تمرینات تجسم خلاق را برای شما ارائه می کنیم که می تواند شما را با آن ها آشنا کند.

رژیم ذهنی 7 روزه برای اینکه بدانیم چگونه از قدرت ذهن استفاده کنیم؟

این تمرین ساده و در عین حال بسیار مشکل است. به این صورت است که شما به مدت 7 روز هیچ گونه تفکر منفی و ناجوری نداشته باشید. مثلاٌ:

  • کسی را قضاوت نکنید؛
  • بدگویی نکنید؛
  • پشت سر کسی حرف نزنید؛
  • به اتفاقات غم انگیز فکر نکنید؛
  • نامهربان نباشید.

بله درست است؛ بسیار کار سختی است و شاید خیلی از شماها این کار را غیر ممکن بدانید اما اینطور نیست. حتما شنیده اید که غیر ممکن، غیر ممکن است.

هدف از رژیم ذهنی:

تمام هدف این رژیم ذهنی این است که به شما بفهماند که اگر نمی توانید بر روی داده های ورودی خود کنترل داشته باشید؛ حداقل می توانید تصمیم بگیرید که به چه چیزی فکر کنید. این اصل برمیگردد به قانون شماره دو که در مقالات قبلی به آن پرداختیم. براساس این قانون ما متفکر ذهن خود هستیم و هیچ کسی نمی تواند فکر ما را کنترل کند. یا ما را مجبور کند که به چیزی فکر نکنیم و یا فکر بکنیم.

وقتی در این رژیم 7 روزه هستید هر فکر منفی که سراغتان آمد؛ خیلی سریع آن را با یک اندیشه خوب و خوشایند جایگزین کنید. همانطور هم که در بالا ذکر شد؛

اندیشه منفی به هر نوع تفکری گفته می شود: که در رابطه با شرایط انتقادی باشد (انتقاد از خود یا دیگران، شرایط رعب آور، ویران گر، دردناک و … ). می توانید به قانون جانشینی مراجعه کنید.

تمرین مدیتیشن:

یکی دیگر از تمرین هایی که می توانید برای کنترل افکار خود به کار ببرید استفاده از مدیتیشن است. این که هر روز در ساعت معینی چشم های خود را بسته و تمام توجه خود را تنها بر تنفس (دم و بازدم) خود متمرکز کنید. این کار می تواند شما را به عنوان یک ناظر و شاهد قرار دهد تا افکار خود را که در حال رفت و آمد هستند ببینید.

مدیتیشن و رژیم ذهنی چگونه عمل می کنند؟

کشفی که در این مرحله برای شما اتفاق می افتد این است که می بینید افکار مدام در حال رفت و آمد هستند و چه خوب و چه بد؛ چه شاد و چه غمگین همگی می آیند. و بعد از مدتی جای خود را به دیگری می دهند. چیزی که باقی می ماند شما هستید. پس شما افکارتان نیستید آن ها در حال تغییر هستند و شما ثابت هستید. وقتی بدانید شما چیزی جدای از افکارتان هستید می توانید به راحتی آن ها را کنترل کنید.

گام دوم- همسو کردن افکار پشتیبان با ماهیت حقیقت جهت کنترل ذهن :

تا زمانی که ما از قدرت ذهن خود برای اهداف خودخواهانه و یا دست انداختن مردم استفاده کنیم نتیجه ای جز ناکامی و شکست نخواهد داشت. در مقالات قبل گفتیم جهان برابر با افکار ما و برای ما پیش می رود و به طور مفصل در مورد چرایی این قضیه بحث کردیم؛ اینکه اگر محدود فکر کنیم دنیا برای ما نیز عملکردی محدود خواهد داشت.

آزادی زمانی برای ما امکان پذیر خواد شد که خودآگاهی فردی و ماهیت حقیقت با قوانین ذهنی همسو شوند؛ وقتی این اتفاق بیفتد تمامی هستی برای رسیدن به بهترین مطلوب برای شما دست به یکی خواهند شد و همه چیز به خوبی پیش خواهد رفت.

ماهیت حقیقت چیست؟

تمامی دانشمندان و متفکران بر این باورند که یک نیرو، یک قدرت و یک ایزد وجود دارد که در هر دین و مذهب و دوره ای او را به نام های مختلفی چون روح القدس، برهمن، خدا، الله و نام هایی از این دست خوانده اند و او را آفریننده کل جهان هستی می دانند.

به عبارت دیگر یک نفر تمامی این هستی را آفریده بیایید او را “واحد یکتا” بنامیم. این واحد یکتا همه چیز است و از آنجا که او همه چیز را آفریده پس یک نفر است و علت تمامی پدیده ها است و هیچ کسی برابر و روبرو با او نیست چون اگر این گونه بود؛ دیگر او را یکتا نمی نامیدیم و قبل از او هم وجودنداشته؛ ندارد و نخواهد داشت.

کلام آخر:

این ایده وحدانیت – یعنی اینکه یک نیرو و علت و خالق وجود دارد و کسی هم برابر با این نیرو نیست- در فیزیک کوانتوم هم تایید می شود. براساس آخرین تحقیقات تمامی موجودات تشکیل شده از اتم هایی هستند که همگی دارای انرژی هستند این انرژی به صورت یک دست در همگی اتم ها و فرو اتم ها وجود دارد و یک بستر واحد را تشکیل داده اند که آفرینش را تسریع می بخشد. 

این واحد یکتا یک سری ویژگی ها دارد که به این نام خوانده شده است و باعث شده علت تمام جهان هستی شود و آفرینش از او نشأت بگیرد. در مقاله ی بعدی در باره این ویژگی ها بیشتر بحث خواهیم کرد. با ما همراه باشید و ما را از انتقادات و نظرات خود بهره مند سازید.

منتظرتان هستیم؛  منتظر ما باشید. 

 

مطالعه کنید  رازهای شادابی

شما چه نظری دارید؟