چگونه اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیریم؟

چگونه اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیریم؟

آن ها را تجسم کنید:

برخی اصطلاحات گاهی واقعا همان عملی را که شما انجام می دهید را به نمایش در می آورند. مثلا اصطلاح  “to put your feet up”، به معنای ریلکس کردن و احساس آرامش است و در واقع ما گاهی برای اینکه خستگی خود را در کنیم این کار را می کنیم و پاهای خود را بالا می گیریم. یا مثلا اصطلاح “up in arms” به معنای اعتراض کردن است و خیلی وقت ها ما هنگام اعتراض کردن واقعا دست های خود را در هوا تکان می دهیم تا میزان ناراحتی و اعتراض خود را نشان دهیم. اما در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که چگونه اصطلاحات انگلیسی را یاد بگیریم و همچنین خواهیم گفت که برای یادگیری اصطلاحات نیازی به معلم ندارید و می‌توانید از تکنیک‌های یادگیری زبان انگلیسی در خانه استفاده کنید.

همانطور که احتمالاً می دانید یک اصطلاح توسط گروهی از کلمات شکل می گیرد. با این حال ، معنای اصطلاح اغلب با معنای تک تک کلمات جداگانه در اصطلاح متفاوت است. و این همان چیزی است که یادگیری آنها را بسیار دشوار می کند.

به عنوان مثال، با اصطلاحی بودن over the moon؛ “بالای ماه” – ممکن است کلمات را به صورت جداگانه درک کنید؛ اما درک کل بیان پیچیده تر است.

اصطلاحات انگلیسی

اصطلاحات انگلیسی

آن ها را ترجمه کنید:

 گاهی اصطلاحات را برای خود ترجمه کنید زیرا برخی اوقات تشابه اصطلاحات در زبان شما و زبان انگلیسی باعث می شود آن ها را کاملا درک کنید و نیازی به یادگیری نداشته باشد. 

 

مطالعه کنید  آموزش ضمایر در زبان انگلیسی

   

کلمه کلیدی را پیدا کنید:

 گاهی برای فهم اصطلاحات در انگلیسی باید کلمه کلیدی که در اصطلاح هست را پیدا کرده و بر روی آن تمرکز کنیم. این کلمه خیلی وقت ها باعث می شود خیلی راحت معنای اصطلاح را حدس بزنید مثلا اصطلاح “suits you down to the ground” تنها دانستن معنای suits  کافی است تا بدانیم این به این معناست که فلان چیز مناسب است. 

فحوای کلام :

یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

یادگیری اصطلاحات زبان انگلیسی

 یکی دیگر از راه های مهم برای درک اصطلاح این است که به محتوای گفتار و سخنان اطرافیان توجه کنید ببینید در چه موردی صحبت می کنند؟ مبحث مکالمه ی آن ها چیست؟ وقتی این موضوع را بدانید می توانید اصطلاح را بهتر و راحت تر حدس بزنید. مثلا دوستان شما در مورد آزمونی که داشتید صحبت می کنند و می گویند “امتحان آن قدر ها هم که می گفتند سخت نبود و “was a piece of cake.” یعنی خیلی راحت بود. پس از روی فحوای کلام می توانید آن ها را حدس بزنید.

آموزش اصطلاحات انگلیسی

آموزش اصطلاحات انگلیسی

خلاق باشید:

برخی اوقات تنها باید خلاق باشید و به ورای جملات و معنای تحت اللفظی این اصطلاحات فکر کنید مثلا ” شما در یک مهمانی هستید و تقریبا در آنجا کسی را نمی شناسید و احساس غربیگی می کنید؛ همه باهم دوست هستند و در ارتباط هستند اما شما felt like a fish out of water.” احساس ماهی از آب بیرون جهیده را دارید. از روی حس خود و قدرت خلاقیت خود می توانید بفهمید که شما معذب هستید و احساس راحتی ندارید و این اصطلاح در این موقع به کار می آید.

آموزش اصطلاحات انگلیسی

آموزش اصطلاحات انگلیسی

حدس بزنید:

گاهی اوقات هم ممکن است شما ندانید یک اصطلاح دقیقا چه معنای می دهد؛ اما می توانبد حدس بزنید. این دقیقا همان کاری است که افراد بومی انجام می دهند؛ آن ها در مورد اصطلاحات فکر نمی کنند و قبلا آن ها خط به خط معنا نکرده اند بلکه کم کم و نسل به نسل منتقل شده و کسی هم در مورد آن سؤالی نپرسیده که چرا و چگونه بلکه تنها در میان کلام بقیه آن را حدس زده اند.

پی دی اف اصطلاحات رو همین الان از همین جا اونم چی؟ رایگان دانلود کن!!!

لحن کلام:

خیلی کار مشکلی است که با کسی صحبت کنید و او از اصطلاحاتی استفاده کند که شما نمی دانید زیرا زمان بسیار کمی برای ترجمه آن ها دارید و اگر متوجه نشوید ممکن است نصف بیشتر معنا و مفهوم کلام را از دست بدهید؛ اما اغلب لحن کلام  می تواند به شما برای درک بهتر سخنان کم کند و از لحن ناراحت یا خوشحال او می فهمید که از چیزی خوشحال است یا نه.

زیاد بخوانید و زیاد گوش کنید:

مهمترین امر در مورد اصطلاحات درک آن هاست. نگران استفاده از آن ها نباشید؛ بلکه آن ها با تمرین به راحتی آموخته می شوند هنگام دیدن و یا شنیدن آن ها در هر کجایی سریع آن ها را بنویسید و آن ها را در داخل جمله به کارببرید زیرا از این راه بهتر آموخته می شوند.

محدوده ی موضوعی :

سعی کنید اصطلاحاتی را که یادداشت می کنید در زمینه های موضوعی گروه بندی کنید! به این ترتیب یک روش منطقی برای سازماندهی آنها در ذهن خود خواهید داشت و به جای یادگیری لیستی از اصطلاحات بی معنا، می توانید اصطلاحاتی را برای صحبت در مورد مشاغل، مشکلات یا اشتباهات و … یاد بگیرید.

صدا و تصویر:

گاهی از اصطلاحاتی که نمی توانید به خاطر بسپارید و یا یادگیری آن ها برای تان مشکل است یک تصویر بسازید و آن را هر جایی که دوست دارید نصب کنید و یا می توانید آن ها را در گوشی خود ضبط شده داشته باشید تا دسترسی به آن ها برایتان راحت تر باشد. 

برخی از اصطلاحات رایج:

 

آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی

آموزش اصطلاحات زبان انگلیسی

  big deal: قابل توجه نیست؟!

 over the moon: کسی که خیلی خوشحال است.

 Eat your words: اول فکر کن بعد حرف بزن. 

 Be like a bull in a china shop: اصطلاح برای کسی که سرزده وارد جایی می شود و همه جا را به هم می ریزد که در فارسی میگن “مثل گاو سرش رو انداخت پایین اومد تو”

  Put your foot in it: انجام یا گفتن چیزی شرم آور یا نامناسب

 Suit someone down to the ground: وقتی شرایط و کاری برای کسی مناسب و راحت باشد. 

 Think outside the box: خلاقانه و نوآورانه فکر کردن در مورد چیزی

نترسید:

بسیاری از افراد درباره استفاده از اصطلاحات در انگلیسی ناامید، نگران و سواسی هستند. درست است که در انگلیسی بسیار مورد استفاده قرار می گیرند، اما لازم نیست همه آنها را بدانید. یادگیری اصطلاحات یک فرآیند طبیعی است، درست مثل یادگیری بقیه زبان انگلیسی. زمان لازم است و شما به تمرینات معمول و منظم نیاز دارید. بهتر است آنها را کم کم یاد بگیرید، تا اینکه یک باره سعی کنید چیزهای زیادی یاد بگیرید.

حفظ نکنید:

متأسفانه ، حفظ کردن اصطلاحات بهترین گزینه نیست. شاید بتوانید در کوتاه مدت و برای امتحان آنها را به خاطر بسپارید؛ اما اگر می خواهید به طور طبیعی از آن ها استفاده کنید، پس باید آنها را به روشی متفاوت یاد بگیرید و تمرین کنید. یکی از بهترین روش های یادگیری اصطلاحات استفاده از پکیج آموزش زبان انگلیسی است همچنین اگر آن را به صورت مداوم ببینید و تمرین کنید کاملا ملکه ذهنتان می شود.

 

مطالعه کنید  دوره‌ی نصیحت گذشته!

شما چه نظری دارید؟