چگونه از آلزایمر جلوگیری کنیم؟

 چگونه از آلزایمر جلوگیری کنیم و حافظه خود را تقویت کنیم؟

عقل سالم در بدن سالم است یعنی اگر بتوانیم جسم مان را قوی کنیم عقلمان هم سالم خواهد ماند و این دو رابطه متقابل دارند مثلا ورزش کردن، تغذیه درست و شناختن مزاج خود براساس طب سنتی می تواند از خیلی از بیماری ها پیشگیری کند. اما به طور کل برای تقویت حافظه گرمی جات تاثیر بیشتری دارند از جمله عسل، کندر، مویز، و … . حال می خواهیم بدانید که چگونه از آلزایمر جلوگیری کنیم؟ 

برای تقویت سیستم ایمنی بدن از جمله پیشگیری از بیماری های ذهنی : عسل و سیاه دانه بسیار بدن را مقاوم می کند، سیر، شلغم هم می توانند بسیار کمک کننده باشند و در صبح ها آب ولرم جوشیده 1 تا 4 لیوان در ناشتا می تواند در دفع بیشتر بیماری ها و سموم بدن به شما کمک کند. اگر عادت  خوردن آب در ناشتا ندارید می توانید از مقدار کم شروع کنید و آن را می توان کم کم افزایش دهید.

مدیریت فکر برای جلوگیری از آلزایمر:

ترس ها و استرس ها خود را به حداقل برسانیم باید بدانیم روال کائنات این است که درست است احتیاط می کنیم اما از طرف دیگر استرس زیادی خوب نیست و باید توکلمان به خدا باشد استرس زیادی هم قدرت سیستم ایمنی بدن را کاهش می دهد و قطعا باید بدانیم که ما سیستم خود شفادهی داریم و سطح اضطراب خود را کاهش دهیم و تصویر سازی مثبت داشته باشیم به ما کمک می کند.
یک سری از تمرینات برای تقویت حافظه وجود دارد که مرتبط با یوگا است به نام سوپر برین (Super Brain) است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

سوپر برین:

راه های جلوگیری از آلزایمر

راه های جلوگیری از آلزایمر

 

  • می ایستیم؛ دست راست لاله گوش پچ و با درست چپ لاله گوش راست را می گیریم.
  • خیلی نرم می شینیم و دم می گیریم و موقع بلند شدم بازدم عمیق.
  • روزی 14 بار می تواند به سلامت مغز ما کمک کند و از آلزایمر جلوگیری کند.
  • اگر کسی مشکل پا دارد به جای ایستادن و نشستن پاها را جمع و باز کند .
چگونه از آلزایمر جلوگیری کنیم؟

چگونه از آلزایمر جلوگیری کنیم؟

نکته بعد تنفس عمیق سطح انرژی بدن را بالا می برد و عصب واگ را فعال می کند و از بیشتر بیماری ها جلوگیری کند. در تنفس میدانیم یک دم و حبس داریم و یک بازدم.
در تنفس قسمت حبس تنفس خیلی مهم است. زمانی که نفس را حبس می کنیم اکسیژن بین سلول ها افزایش می یابد و به سلامت مغز ما کمک می کند. پس بهتر است کمی نفس را حبس کنیم.

همین الان حافظه ات رو تقویت کن فقط با یک کلیک… 

با کمترین هزینه بیشترین حدمات رو بگیر و مغزت رو به یک ابر مغز تبدیل کن…

نیمکره چپ مربوط به محاسبات ذهنی و نیمکره راست مربوط به حفظیات است؛ جدول کلمات متقاطع برای تقویت نیمکره راست و سودوکو برای تقویت نیمکره چپ مناسب است.
مثلا با دست مخالف خود مسواک بزنیم با دست مخالف وسایل را به کسی تحویل دهیم و با پای مخالف شونه کنیم و این حرکات فوق العاده است در پیشگیری آلزایمر 200 تکنیک وجود دارد در کاهش آلزایمر فراموشی وجود ندارد ما درست به خاطر نمیسپاریم پس اگر فراموش کردیم یعنی آن را به خاطر نسپاریم .

پس بهتره نگویید فراموش کردم؛ بگویید به خاطر نسپردم!!!  

  درک کردن و آنالیرز کردن ضامن به خاطر سپاری نیست.

گاهی یک مطلب را یاد می گیریم اما آن را بر روی یک شبکه درست سازمان بندی نمی کنیم و همین امر باعث عدم دسترسی ما به آن اطلاعات می شود و اما گاهی اوقات رنج ها و خاطرات تلخ ما براساس مکانیزمی که در مغز هست؛ رفته رفته پاک می شود که هدیه ای است از سمت خدا!!!
برای اینکه بدانیم یک مطب در ذهن ما نشسته 200 تکنیک وجود دارد.

 

جلوگیری کردن از الزایمر

جلوگیری کردن از الزایمر

مثلا اگر می خواهید اسم یک نفر را به خاطر بسپارید یک تکنیک وجود دارد.

مثلا فرض کنید کسی اسمش را با یک داستان یا خاطره و یا یک حادثه و چهره آن یک نفر لینک می دهیم. پس اگر اسم افراد را با یک تصویر ربط دهیم؛بهتر می توانیم به خاطر بسپاریم.
پس باید روی ازتباط و تصویر خیلی تمرکز کنیم و اطلاعات ول نباشند دلیل اینکه گاهی اوقات وارد آشپرخانه می شویم و کار خود را فراموش می کنیم زیرا هیچ لینکی ایجاد نکردیم.
مثلا یک جا لباسی ذهنی داشته باشیم. به فرض برای اینکه مطلبی که مربوط به آشپزخانه است را فراموش نکنیم؛ فرض کنید یک کفگیر می خواهیم؛ یک کابینت را فرض کنید که به محض اینکه آن را باز می کنید هزارتا کفگیر پایین می ریزد پس هر وقت وارد آشپزخانه شدید و به کابینت نگاه کردید یا کفگیر می افتیدپس ارتباط و تصویر خیلی مهم است.

خلاصه موارد امروز که بسیار نکات مهمی بودند:

  •  ورزش به خصوص ورزش سوپر برین
  • روی تغذیه 
  • حل جدول

باید تمرکز کنیم اما نکته مهم این است که برای تغییر و تحول خود باید برنامه داشته باشیم. مثلا تمرینات 21 روزه یا 40 روزه داشته باشیم مثلا برای اینکه نام افراد را از خاطر نبریم به مدت 21 روز یا 40 روز اسم آن ها را با چهره شان یا با یک حادثه یا با یک داستان و یا هر چیزی که برای ما به یادماندنی تر است لینک دهیم و ارتباط ایجاد کنیم. اینکار فوق العاده است. مثلا خود را مقید به مطالعه در یک روز و یا یک ساعت خاص کنیم و یا اینکه تمرین کنیم به مدت 21 روز  دروغ نگوییم.

این تمرین 21 روزه یا 40 روزه ای که برای خود قرار می دهیم به این دلیل است که مغز ما بعد از این مدت زمان شرطی می شود و به صورت ناخوادآگاه این کار را انجام می دهد؛ و همین امر به ما نشان می دهد که چگونه از آلزایمر جلوگیری کنیم؟

 

مطالعه کنید  6 عادت ساده برای داشتن مغزی سالم

شما چه نظری دارید؟


  1. هوشی گفت:

    سپاس فراوان